Sa brzinom kojom se razvijaju informaciono-komunikacione tehnologije i brzinom novčanih transakcija, svet se rapidno smanjuje. Roba proizvedena u jednoj zemlji, lako pronalazi kupce u drugoj. Primera radi, francuski biznismen će nositi Armani odelo kad se sastaje sa poslovnim partnerom iz Engleske u japanskom restoranu sa sušijem na trpezi, a kasnije će kući piti rusku vodku i gledati špansku TV sapunicu.

A kako da roba koju Vi proizvedete pronađe put do svog kupca?

Elektronsko poslovanje. Globalna Web strategija!

Jedan od najboljih načina da se pospeši i poboljša eksport robe je učešće na svetskim sajmovima i izložbama. Danas, promene koje uvodi e-poslovanje pružaju mogućnost da se na sajmovima i ne mora učestvovati da bi se došlo do novih kupaca u zemlji i izvan nje. Mnoge kompanije kreiraju svoje Web sajtove za potrebe tržišta u zemlji u kojoj egzistiraju. Međutim, broj korisnika Interneta se povećava iz dana u dan. Internet postaje efikasno sredstvo komunikacije. Elektronsko poslovanje omogućava slobodan eksport informacija širom planete. Pruža mogućnost kompanijama da ponude i prodaju svoje proizvode i usluge kupcima putem sigurnog, već funkcionalnog načina plaćanja i transfera novca. Globalno Web tržište, radi. Pronaći podatke o kompaniji ili pojedincu nikad nije bilo lakše.

Ako na e-poslovanje uspešno pređe bilo koji poslovni sistem, druge kompanije istog domena rizikuju opstanak ukoliko ne uvedu e-poslovanje u svoje poslovne operacije.

Ali šta je sa onim kompanijama koje su izgradile kredibilitet u svom tradicionalnom načinu poslovanja? Da li i one žele prelazak na elektronsko poslovanje ili strahuju da će urušiti stečeni kredibilitet svog klasičnog poslovanja. One jesu dokazane kompanije koje su izgradile reputaciju oslanjajući se na tradicionalne formule sa kojima su bile uspešne godinama. Međutim, elektronsko poslovanje treba da postane deo poslovnog plana svake kompanije.

Elektronsko poslovanje kompanije treba pažljivo osmisliti. Kvalitetno online predstavljanje kompanije na Internetu je poduhvat koji zahteva angažovanje stručnjaka za taj posao. A koliko je važna uloga elektronskog poslovanja, zavisi od vrste posla kojom se kompanija bavi.

 

Ostavite komentar

Uneta email adresa se ne objavljuje. Potrebna polja za unos su markirana sa*

*